24/8/2021

Miljoenen mensen accepteren Accept to Enter pop-up

Onze oproep om een verbod op discriminatie op grond van seksuele gerichtheid op te nemen in de grondwet heeft een mediabereik van 14 miljoen gerealiseerd. Binnenkort stemmen De Eerste en De Tweede kamer over een grondwetswijziging. Omdat er volgens ons maar één antwoord mogelijk is (ACCEPT) hebben we tijdens de Pride Week de wetten van het internet ingezet om de politiek alvast het goede voorbeeld te geven. 

Selectie van de websites die de Accept to Enter pop-up lieten zien.

 

Accept to Enter pop-up

Iedereen met een website kon onze Accept to Enter pop-up implementeren. Websitebezoekers kregen dan de mogelijkheid om via de pop-up aan te geven dat discriminatie, in welke vorm dan ook, niet getolereerd wordt. Uiteindelijk is de pop-up door meer dan vijftig bedrijven geïmplementeerd (o.a. BNNVARA, GroenLinks en KNVB) en miljoenen keren gezien. Hiermee steunen we ook COC Nederland. Zij zijn al bijna 20 jaar bezig met de strijd om een LGBTQIA+-discriminatie-verbod toe te voegen Grondwet.


Redactioneel inzicht als basis

Het idee voor de pop-up is ontstaan op onze creatie afdeling en is aangevuld door een sterk redactioneel inzicht van N=Content. Uiteindelijk heeft PR er mede voor gezorgd dat de pop-up ook echt groots werd opgepakt door media en bn’ers, zoals Tim Hofman en Geraldine Kemper. De actie laat zien dat een redactioneel inzicht een sterke basis kan zijn voor een geïntegreerde campagne.


Wordt vervolgd…

Natuurlijk is de strijd pas gestreden als de grondwetswijziging er ook daadwerkelijk doorheen is. Daarom krijgt de Accept to Enter actie zeker nog een vervolg. Wil je ons helpen? De pop-up is hier nog steeds te downloaden. Laat het ons weten als je je bereik wil inzetten en houd onze socials in de gaten!





Volgende: 

N=Content docu Obada geselecteerd voor een Gouden Kalf