Telfort

Telfort

Merkcase

Van een prijsvechter die bijna niemand kent, naar een populair value-for-money brand.

‘Een briljante case in een moeilijke markt: bewijs dat effectiviteit niet saai hoeft te zijn.’ Juryrapport Effie

Nog niet zo heel lang geleden was een Telfort-commercial een reden om te zappen. Het merk was functioneel en prijs georiënteerd. Geen emotie, geen humor, niets wat lijkt op het opbouwen van een relatie. En toen kwam Hans.

'Verander Telfort van rationele prijsvechter naar een sympathieke kwalitatieve voordeelspeler' luidde de uitdaging. Telfort is het eerste merk waar we het Power Brands model hebben toegepast wat leidde tot het inzicht dat prijsbewuste kopers niet met minder genoegen nemen, maar gewoon dezelfde kwaliteit eisen.

De merkmissie van Telfort: ‘Meedoen in de wereld hoeft niet duur te zijn’. En wie kan dat nu beter tot leven brengen dan een ex-miljonair?

Ook online laat Telfort zien dat een rijk leven niet duur hoeft te zijn.

Telfort wist zowel de merkvoorkeur als het marktaandeel sterk te laten stijgen. Ook de NPS-score (klanttevredenheid) steeg naar recordhoogte binnen de categorie. En het lukte Telfort de dalende ARPU trend (gemiddelde maandomzet per klant) om te buigen naar een stijging.

1x

Gouden Loekie

4x

Effie Awards

4x

SAN Accent

1x

ADCN