Digital Campaign & Live Event
Vrij zijn om te houden van je wil is niet overal vanzelfsprekend. Door virtueel in 360º mee te varen met de Amsterdam Gay Pride, kon men over de hele wereld ervaren hoe het is om vrij te zijn in wie je bent.
Op Canal Pride viert Nederland elk jaar hoe bijzonder het is om jezelf te zijn. Helaas is dit voor veel mensen in de wereld niet vanzelfsprekend. Pridestream maakte het voor iedereen die niet openlijk zijn pride kan uitdragen, toch mogelijk om via een live full 360º stream deel uit te maken van het feest.
Via de beveiligde website konden mensen uit alle uithoeken van de wereld de Canal Parade digitaal beleven. Ze konden zelf hun stream bepalen, en dus werkelijk om zich heen kijken op boot, en naar de toeschouwers. Zo beleefden ze het feest alsof ze er echt bij waren.
Veel LGBT's uit landen waar homoseksualiteit veelal nog steeds een groot taboe is, voeren mee als virtuele passagiers. Pridestream werd wereldwijd gepubliceerd in meer dan 150 media titels en radio shows. Met als resultaat meer dan 1 miljoen euro aan free publicity.