Pridestream

KPN

Digital Campaign & Live Event

Vrij zijn om te houden van je wil is niet overal vanzelfsprekend. Door virtueel in 360º mee te varen met de Amsterdam Gay Pride, kon men over de hele wereld ervaren hoe het is om vrij te zijn in wie je bent.

Een moment ervaren hoe het voelt om vrij en jezelf te zijn.

Op Canal Pride viert Nederland elk jaar hoe bijzonder het is om jezelf te zijn. Helaas is dit voor veel mensen in de wereld niet vanzelfsprekend. Pridestream maakte het voor iedereen die niet openlijk zijn pride kan uitdragen, toch mogelijk om via een live full 360º stream deel uit te maken van het feest.

Een live full 360º stream de wereld rondsturen is een uitdagende opdracht. Zeker als het via een 4G netwerk gebeurt op één van de drukste dagen van het jaar in Amsterdam. Daarom hebben we de techniek van de stream getest op Koningsdag en bleek de techniek (een combinatie van 11 SIM-kaarten) uitstekend te werken.

Het gevoel dat je

er echt bij bent.

Via de beveiligde website konden mensen uit alle uithoeken van de wereld de Canal Parade digitaal beleven. Ze konden zelf hun stream bepalen, en dus werkelijk om zich heen kijken op boot, en naar de toeschouwers. Zo beleefden ze het feest alsof ze er echt bij waren.

84.000 LGBT's

uit 134 landen.

Veel LGBT's uit landen waar homoseksualiteit veelal nog steeds een groot taboe is, voeren mee als virtuele passagiers. Pridestream werd wereldwijd gepubliceerd in meer dan 150 media titels en radio shows. Met als resultaat meer dan 1 miljoen euro aan free publicity.

3x

ADCN

5x

Spinawards

2x

FWA

4x

Lovie Awards

1x

Eurobest

1x

Esprix