KidsApp

NS

Digital Campaign & App

Ervaar het zelf

Download de KidsApp

Met de trein gaat er voor kinderen een wereld open.

Ouders met jonge kinderen pakken het liefst de auto. Samen met de trein is zo’n gedoe. De vraag is dus: hoe overtuig je ouders met kinderen om toch de trein te pakken?

Kinderen vinden reizen met de trein een geweldig avontuur. En ook voor ouders is het heerlijk. De trein geeft alle tijd om samen met kinderen te genieten. De grote geel-blauwe machines, de conducteur die je kaartje scant en zelf op het knopje mogen drukken om de deuren te openen: er gaat een wereld voor ze open.

Dit inzicht vinden we onder andere terug in een commercial gericht op ouders met jonge kinderen. Daarin volgen we een jongetje dat helemaal gek is van treinen. Zelf zit hij er alleen nooit in. Tenslotte vindt hij de sleutel tot succes.

Om de magie te laten zien en de treinreis nóg opwindender te maken, ontwikkelden we de NS KidsApp. Door middel van Augmented Reality en Motion Tracking konden ouders en kinderen de hoofdrol spelen in hun eigen interactieve treinavontuur.

Samen met de monstertjes Oei & Knoei voerden de kids opdrachten uit en konden zij een video maken van zichzelf. De campagne zorgde ervoor dat ouders met jonge kinderen de trein vaker in overweging namen. Een stijging van maar liefst 11%.